Pedagogika Waldorfska została stworzona przez Rudolfa Steinera na przełomie XIX i XX wieku. Zgodnie z jego założeniami, najważniejszy w kontakcie z dzieckiem jest szacunek oraz uznanie jego indywidualności i wolności. Tak właśnie postępujemy w Lykkeland: dostrzegamy indywidualne potrzeby i zainteresowania dziecka, dzięki czemu możemy jak najlepiej towarzyszyć mu w rozwoju.
W naszym przedszkolu skandynawskim wiemy, że mały człowiek potrzebuje wsparcia we wszystkich sferach: myślenia, uczuć i woli. Jesteśmy przeciwni sztucznemu stymulowaniu wyłącznie procesów pamięciowych- chcemy, aby nasze dzieci doświadczały świat wielozmysłowo, całym ciałem. Podążamy za najnowszymi badaniami z obszaru neuropsychologii, dzięki czemu mamy świadomość w jaki sposób i w jakim tempie dojrzewa układ nerwowy. Dbanie o rozwój całego ciała sprawia, że dzieci będą lepiej sobie radzić z procesami myślowymi w przyszłości.
Steiner twierdził, że dzieci najlepiej się uczą przez naśladowanie, doświadczanie i swobodną zabawę. W Lykkeland to właśnie swobodna zabawa stawiana jest na pierwszym miejscu. Zabawa to czas, w którym dziecko uczy się życia i sposobów radzenia w różnych sytuacjach. Błędem jest ograniczanie tego czasu lub przesadne wpływanie na poszczególne jego elemnty.